Veelgestelde vragen
 

Is overstappen lastig?

Nee, overstappen is heel eenvoudig. U vult het aanmeldformulier op onze website in. De rest volgt vanzelf.
Loop ik bij een overstap de kans om afgesloten te worden?
Nee, de levering van energie is met veel waarborgen omkleed. U wordt als gevolg van een overstap niet afgesloten en hoeft dus absoluut niet bang te zijn dat u zonder stroom of gas komt te zitten.

Loop ik bij een overstap de kans om dubbel te betalen?

Nee, u betaalt nooit meer dan u heeft verbruikt. We raden aan uw meterstanden te noteren bij de overstap, zodat u naar uw oude energieleverancier kunt aangeven wat uw verbruik is geweest tot het moment van de overstap. Uiteindelijk worden eventuele verbruiksverschillen rechtgezet bij de jaarrekening. U betaalt dus nooit meer dan u heeft verbruikt.

Hoe vinden mijn betalingen plaats?

Uw betalingen vinden plaats via automatische incasso. Om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken hebben wij voor deze betalingswijze gekozen. Uiteraard kunt u betalingen eventueel terug laten boeken door uw bank, wanneer er naar uw mening een vergissing is begaan.

Is Energyport Peelland een energieleverancier?

Nee, Energyport Peelland is geen energieleverancier. Energyport Peelland is een belangenbehartiger. Energyport Peelland draagt ten dienste van haar leden zorg voor aantrekkelijke voorwaarden. Hiertoe worden afspraken gemaakt met een energieleverancier. Deze moet beschikken over de benodigde vergunningen van het Rijk om energie te mogen inkopen op de (internationale) energiemarkt en te leveren aan huishoudens en bedrijven. Energyport Peelland is zelf dus geen energieleverancier, maar regelt voor u een goed contract.

Hoe zit het met opzegboetes wegens contractbreuk?

Indien u een vast contract afsluit met een leverancier en dit voortijdig verbreekt, pleegt u contractbreuk en lijdt de leverancier mogelijk inkoopverlies. Daarom mag deze leverancier u een opzegvergoeding (boete) in rekening brengen. De maximale wettelijk hoogte per product staat hieronder aangegeven. Greenchoice gelooft niet in opzegvergoedingen. Indien u bij ons niet tevreden bent, willen wij u niet met negatieve financiële consequenties dwingen klant bij ons te blijven. Om die reden vergoedt Greenchoice ook geen opzegboetes van andere leveranciers.

Samen besparen voor de toekomst van onze kinderen